Nej. Då gruvan är 20 000 kvadratmeter stor kan den endast besökas i samband med de guidade visningarna.
Ja, biljetter till visningar, aktiviteter specialarrangemang och temavisningar kan köpas via hemsidan. BOKA BILJETT HÄR!
Turen tar ca 35- 40 minuter.
Svenska och engelska.
Det är +8 grader året om.
En varm tröja eller fleecejacka och rejäla skor. Oömma kläder rekommenderas.
Nej. Gruvan och gruvans nedgång inte handikappanpassad.
Mot uppvisande av ledsagarbevis har ledsagare fri entré till guidade visningar, gäller ej andra evenemang eller aktiviteter. Vid biljettköp online, välj "Barn 0-3 år" för gratis entré. Serviceavgift 10 kr tillkommer alltid. Ledsagarbevis kan komma att kontrolleras på plats.
Nej. Hundar får ej följa med ner i gruvan, men är välkomna utomhus om de hålls kopplade.
Nej, på grund av säkerhetsskäl får barnvagn ej tas med i gruvan.
Det går bra att betala med kort eller kontanter. Vi tar ej Swish.
Nej, men vi serverar lättare lunch, nygjorda frallor och matiga smörgåsar. Här finns också kakor, kaffe, läsk och glass.
Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av aktivitetsbiljetter. När köpet har genomförts är du därför bunden till ditt köp.
Har du köpt en avbeställningsförsäkring kan ett återköp ske om din avbeställning uppnår försäkringsvillkoren. Notera att försäkringsbolaget kräver intyg som stödjer orsaken till avbeställningen.
I nuläget kan vi inte erbjuda ombokning av biljetter.
Om aktiviteten har ställts in kontaktar ni Tykarpsgrottan 0451 - 350 87 eller info@tykarpsgrottan.net.
Avbeställningsförsäkringen tecknas i samband med köp av biljetter på nortic.se. Försäkringen skyddar dig som försäkrad vid olycksfall, sjukdom och andra plötsliga och oförutsedda händelser som medför att du inte rimligen kan delta i aktiviteten. Läs de fullständiga försäkringsvillkoren för mer information.
I
Skadeanmälan/avbeställning ska genomföras så snart som möjligt efter det
att anledningen till avbeställningen uppkommit och görs med blanketten för skadeanmälan. Med skadeanmälan bifogas intyg i original som
bekräftar orsaken till avbeställningen.
Skadeanmälan/avbeställning ska göras
innan aktiviteten börjar. Om skadeanmälan skickas in nära inpå aktiviteten,
meddela detta till Gjensidige försäkringar på specialskador@gjensidige.se, så
de är medvetna att den är på väg.
Har du frågor gällande behandling av ditt
ärende så går det även bra att kontakta Gjensidige Försäkringar på 0771-326
321.
Försäkringsbolaget som hanterar skadeanmälan/avbeställning är Gjensidige Försäkringar. Nedan hittar du deras
kontaktuppgifter samt de dokument du behöver för att nyttja försäkringen och få
mer information. Har du frågor gällande behandling av ditt ärende kontakta
Gjensidige Försäkringar.
Gjensidige Försäkringar
BOX 3031
103 61 Stockholm
0771 - 326 321
specialskador@gjensidige.se
www.gjensidige.se